Niech portal WydrukujFotografie.pl nie będzie dumnym kroczeniem w stronę banału.

Podczas moich licznych zawodowych, zagranicznych podróży śledziłem z zainteresowaniem rynek fotograficzny związany z handlem fotografią. Nie tylko tą przeznaczoną do publikacji, ale również i taką, która wykonana w formie powiększeń i odbitek, trafia w ręce kolekcjonerów oraz osób, które ozdabiają swoje mieszkania oprawionymi w ramy, oryginalnymi powiększeniami.

Oto kilka ogólnych uwag, które mogą pomóc w decyzji dotyczącej wyboru zdjęcia przeznaczonego do umieszczenia na tym zupełnie nowym portalu, jakim jest WydrukujFotografie.pl

  1. Umieszczając fotografię w serwisie tworzymy nowy rynek. Polska nie ma jeszcze utrwalonej tradycji związanej z tego typu usługą, dlatego musimy decyzję wyboru traktować bardzo odpowiedzialnie. Chodzi również o kształtowanie gustu odbiorcy i oferowanie mu fotografii dalekich od potocznych, banalnych doświadczeń. Wybierajmy więc zdjęcia, które prócz oczywistych walorów wizualnych, wywołają w kupującym pogłębioną refleksję.

    Pamiętajmy też, że jako autorzy nie tylko pokazujemy, ale również i sami wystawiamy się na pokaz. Zaświadczamy swoim nazwiskiem to, co publicznie udostępniamy.

    Unikajmy więc zdjęć nadmiernie prostych, takich, które są zaledwie dowodem na to, jak dana rzecz wygląda. Do tego zapewne należą banalne zdjęcia kwiatów w doniczkach lub wazonach. Zachody słońca, które prócz ciepłego koloru wywołują najczęściej wrażenie banału. Domowe kotki, papugi, chomiki i pieski. Wszystkie wymienione tematy mogą oczywiście być przedmiotem Waszego zainteresowania, ale powstałe o nich fotografie, powinny reprezentować wysoki poziom, posiadać w sobie intrygującą tajemnicę, metaforę. Być obrazem wyrafinowanym i oryginalnym oraz reprezentować dobry gust.

  2. Mniej, to w tym wypadku więcej. Wybierajmy ostrożnie i ograniczmy nasz wybór do tych zdjęć, które reprezentują spójny styl. Niech zamawiający odkryje, że ma do czynienia z autorem oryginalnym, wyjątkowym, innym od pozostałych.
  3. Fotografie nie powinny być poddane nadmiernej post-produkcji. Postarajmy wyróżnić się umiejętnością widzenia, a nie znajomością Photoshopa.
  4. Wybierając passe-partout pamiętajmy o tym, aby kolor nie wpływał negatywnie na odbiór zdjęcia. Biel jest najmniej ryzykownym rozwiązaniem. Elegancka, pasuje zarówno do koloru jak i zdjęć czarno-białych. Passe-partout powinno być szerokie. Dla przykładu przy formacie 40x60cm powinno mieć szerokość 15x15x17cm. 17cm to szerokość oprawy na dole zdjęcia, która zawsze jest szersza od pozostałych trzech boków, aby ostatecznie wywołać wrażenie symetrii.
  5. Unikajmy papierów nadmiernie błyszczących. Są nie tylko mniej trwałe, ale również reprezentują prosty gust. Portal dysponuje dobrym, lekko błyszczącym papierem o walorach archiwalnych Epson Traditional Photo Paper, ale też kilkoma matowymi, które szczególnie polecam.
  6. Ramy do oprawy fotografii występują najczęściej w trzech kolorach. Elegancka i uniwersalna jest czarna, pasująca do koloru oraz zdjęć czarno- białych. Stosuje się też ramę w kolorze drewna naturalnego, i znacznie rzadziej białą. Fotografie doskonale wyglądają w ramach typu skrzynkowego, tzn. szerokość ramy jest mniejsza niż jej głębokość.

Przy wyborze zdjęcia warto zawsze zadać sobie proste pytanie: czy chciałbym sam posiadać ten obraz na ścianie własnego mieszkania i codziennie spoglądać nań z zachwytem. Jeżeli odpowiedź jest pozytywna to zarejestrujcie zdjęcie na portalu WydrukujFotografie.pl

W ten sposób tworzycie historię nowego rynku ku własnej chwale, nas wszystkich fotografów oraz autora tego cennego przedsięwzięcia.

Tomasz Tomaszewski

Proprocje( Odwróć ):
4 : 3 3 : 2 ISO B 1 : 1
Anuluj Zapisz
Dostępne formaty dla wybranych proporcji: 40x30cm, 60x45cm, 80x60cm

Wprowadź kupon rabatowy

Dla kuponów ograniczonych czasowo lub ilościowo wiążąca jest data złożenia zamówienia.

 

Uzupełnij dane

Nie wszystkie dodane przez Ciebie zdjęcia są gotowe do umieszczenia w sklepie.

Zapoznaj się z tabelą poniżej aby dowiedzieć się co należy poprawić aby Twoje zdjęcia mogły znaleźć się w sklepie.

Symbol Co należy zrobić?

Zdjęcie nie jest opisane

Dodaj tytuł, opis oraz maksymalnie dwie kategorie.

Zdjęcie nie pasuje do żadnego z formatów

Wykadruj zdjęcie używając naszego narzędzia. Zdjęcie powinno być dopasowane do jednego z formatów dostepnych w naszym sklepie.

Brakuje ceny

Nie ustaliłeś swojej marży za plik.

Zdjęcie gotowe do umieszczenia w sklepie

Wszystkie dane zdjęcia zostały poprawnie wypełnione. Możesz teraz umieścić zdjęcie w sklepie.

Na pewno?

Ustalając edycję limitowaną zdjęć mam świadomość, że nie będę mógł zmienić tej ilości po wystawieniu zdjęcia na sprzedaż oraz nie będę mógł oferować zdjęcia poza serwisem WydrukujFotografie.pl

(Regulamin dla Twórców §2 p.5)

Błąd

Wersja demonstracyjna

Opcja niedostępna w wersji demo

Mam już konto