FAQ

Jeżeli macie pytania lub uwagi odnośnie funkcjonowania serwisu, przyślijcie je nam na adres info@WydrukujFotografie.pl.

1. Korzystanie z serwisu:

1.1. Serwis/rejestracja/logowanie/konto:

1.1.1. Czym zajmuje się serwis Wydrukuj Fotografie.pl?

Serwis WydrukujFotografie.pl oferuje miłośnikom sztuki wyselekcjonowane fotografie i grafiki w formie oprawionych wydruków o jakości archiwalnej. Umożliwiamy Fotografom zarabianie na pasji fotografowania w prosty sposób przez oferowanie wydruków swoich prac, za które każdorazowo otrzymują ustalone przez siebie honorarium. Serwis daje także możliwość zamawiania wydruków i oprawy własnych zdjęć w standardach, jakie dajemy Mistrzom fotografii.

1.1.2. Jakie korzyści da mi założenie konta?

Zakładając konto w serwisie WydrukujFotografie.pl dajesz sygnalizujesz, że chcesz być z nami w kontakcie. Uzyskujesz możliwość umieszczania komentarzy pod zdjęciami i wglądu w aktualny status i historię Twoich zamówień. Dodatkowo będziemy Cię informować o wszelkich nowościach w naszym serwisie, o nowych Twórcach oraz ich pracach. Przewidujemy też różne okresowe akcje skierowane do naszych Klientów, rabaty oraz promocje.

1.1.3. Czy muszę posiadać konto, żeby złożyć zamówienie?

Aby złożyć zamówienie, nie musisz zakładać konta. Zapraszamy Cię jednak do założenia konta, będzie Ci łatwiej składać zamówienia (twoje dane będą automatycznie uzupełnianie w formularzu zamówień), dodatkowo będziesz mógł/mogła brać udział w promocjach, które będziemy co jakiś czas organizować, dostawać wszelkie informacje o nowych Twórcach jak i nowych fotografiach w serwisie. Przewidujemy również rabaty dla naszych Klientów.

1.1.4. Czy mogę złożyć zamówienie od razu po zarejestrowaniu?

Tak, proces weryfikacji konta przebiega automatycznie, przez co nie ma żadnych przeciwwskazań, żebyś złożył/złożyła zamówienie od razu po zarejestrowaniu w serwisie.

1.1.5. Czy mogę zmienić hasło do konta?

Tak. Możesz to zrobić w każdej chwili na stronie swojego profilu, w zakładce Twoje konto. Możesz tam również zmienić resztę swoich danych, w tym dane adresowe.

1.1.6. Co, jeśli zapomnę hasła do konta?

Wystarczy, że na stronie logowania klikniesz link “Nie pamiętasz hasła?” i podasz adres e­mail, na który zostało zarejestrowane twoje konto. Otrzymasz mail z dalszymi wskazówkami, wystarczy że będziesz podążać według nich.

1.1.7. W jakim celu podaję swoje dane osobowe/adresowe?

Podajesz nam swoje dane osobowe jak i adresowe w celu poprawnej wysyłki zamówień do Ciebie oraz pozwala nam to bezproblemowo weryfikować twoje płatności za zamówienia. Twoje dane są przechowywane na naszym serwerze tylko i wyłącznie w tych celach.

1.1.8. Czy mogę zmienić swoje dane osobowe/adresowe?

Tak, możesz to zrobić w każdej chwili w zakładce Twoje konto na stronie swojego profilu.

1.2. Zamówienia:

1.2.1. Według jakich kryteriów mogę szukać zdjęć w galerii?

Domyślnie w galerii zdjęcia są umieszczane w kolejności od najnowszego. Istnieje również metoda wyszukiwanie według kolorystyki. Wygląda to w ten sposób, że zaznaczasz z palety, jakie kolory/odcienie interesują Ciebie, a system pokazuje fotografie z dominującym kolorem, który wybrałeś/łaś. Istnieje również forma podziału na kategorie, które przypisał Twórca, np: krajobraz, ludzie, natura, miasto itd. a także wyszukiwanie tagami (słowami kluczowymi), np: po wpisaniu słowa “jezioro”, system wskaże zdjęcia oznaczone przez Twórcę tagiem “jezioro”.

1.2.2. Jak długi jest czas realizacji zamówienia, od czego zależy?

Przewidywany czas realizacji zamówień wynosi średnio 5 dni roboczych, może on ulec skróceniu oraz wydłużeniu, zależnie od ilości zleceń będących w realizacji w danym momencie. O przebiegu i planowanym czasie realizacji informujemy w mailach potwierdzających każdy etap realizacji zamówienia.

1.2.3. Czy wysyłacie zamówienia za granicę?

W chwili obecnej nie mamy skalkulowanej oferty wysyłki zagranicznej. Zamówienia z wysyłką na teren Unii Europejskiej możemy zrealizować po wcześniejszym wysłaniu zapytania na info@WydrukujFotografie.pl i uzgodnieniu kosztu dostawy.

1.2.4. Jak kupić zdjęcie z galerii?

Wybierz zdjęcie, które Cię interesuje, dobierz rozmiar, podłoże druku, rodzaj ramy, wielkość i kolor passe­partout. Możesz również obejrzeć, jak będzie wyglądało zdjęcie w wybranej oprawie na ścianie Twojego domu poprzez wybranie opcji: Zmień kolor ściany. Kiedy jesteś już zadowolony z wyboru, naciśnij przycisk “Do koszyka”. Zostaniesz automatycznie przeniesiony do panelu składania zamówienia. W tym momencie możesz dodać kolejne zdjęcia do zamówienia. Wystarczy, że wrócisz teraz do galerii i dodasz kolejne interesujące Cię zdjęcie. Uzupełnij teraz dane do zamówienia, wybierz rodzaj płatności, przesyłkę lub odbiór osobisty. W tym momencie możesz dodać ewentualne uwagi/komentarze do zamówienia. Zostaniesz teraz przeniesiony do panelu płatności. W tym momencie zależnie od wyboru płatności zostaniesz poproszony o płatność przez DotPay.pl lub przelew bankowy. Po złożeniu zamówienia otrzymasz potwierdzenie mailowe oraz informacje o kolejnych etapach jego realizacji.

1.2.5. Czy mogę zamówić wydruk mojego zdjęcia?

Tak, wystarczy, że wybierzesz opcję “Wydrukuj swoje zdjęcie”, znajdującą się w górnym menu i wgrasz plik zdjęcia, które chcesz wydrukować. Następnie wybierasz format, formę druku (sam wydruk, wydruk na płótnie naciągnięty na krosno, wydruk oprawiony) oraz opcje oprawy. Kiedy jesteś już zadowolony z wyboru, naciśnij przycisk “Do koszyka”. Możesz również obejrzeć, jak będzie wyglądało zdjęcie w wybranej oprawie na ścianie Twojego domu poprzez wybranie opcji: Zmień kolor ściany. Zostaniesz automatycznie przeniesiony do panelu składania zamówienia. W tym momencie możesz dodać kolejne zdjęcia do zamówienia. Wystarczy że wrócisz teraz do galerii i dodasz kolejne interesujące Cię zdjęcie. Uzupełnij teraz dane do zamówienia, wybierz rodzaj płatności, przesyłkę lub odbiór osobisty. Możesz dodać ewentualne uwagi/komentarze do zamówienia. Następnie zostaniesz przeniesiony do panelu płatności. W tym momencie, zależnie od wyboru płatności zostaniesz poproszony o płatność przez DotPay.pl lub przelew bankowy. Po złożeniu zamówienia otrzymasz potwierdzenie mailowe oraz informacje o kolejnych etapach jego realizacji.

1.2.6. Jak mogę sprawdzić postęp realizacji zamówienia?

Przy każdej zmianie statusu Twojego zamówienia (potwierdzone, opłacone, przyjęte do realizacji, zrealizowane) jest wysyłana do Ciebie wiadomość na podany w momencie składania zamówienia adres e­mail. Jeżeli jesteś zalogowanym Użytkownikiem, masz też dostęp do statusu i historii Twoich zamówień. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami drogą elektroniczną na adres info@WydrukujFotografie.pl podając nr zamówienia

1.2.7. Czy mogę anulować zamówienie?

Tak, możesz anulować zamówienie bez żadnych konsekwencji, jeśli nie zostało jeszcze opłacone. Jeśli już opłaciłeś zamówienie i zostało ono przyjęte do realizacji, rezygnując z zamówienia niestety nie odzyskasz wniesionej opłaty. Wynika to z faktu, iż po dokonaniu płatności przystępujemy do druku oraz opłaty licencji na wydruk zdjęcia, które wybrałeś/łaś, twoja rezygnacja powoduje, że wykonana przez nas praca nie może być cofnięta, a każde sprzedane zdjęcie jest wykonywane na indywidualne zamówienie (patrz regulamin)

1.2.8. Czy zdjęcia kupione w waszym serwisie są podpisane przez autora?

Zdjęcia drukowane przez nas nie są bezpośrednio podpisywane przez Twórcę, lecz są opatrzone odpowiednim certyfikatem z informacją o autorze, zdjęciu, technice druku, oraz dacie druku. W przyszłości planujemy wprowadzić limitowane edycje zdjęć, które będą sygnowane przez Twórcę.

1.2.9. Dlaczego różne zdjęcia mają rożne opcje oprawy i druku?

Każde zdjęcie jest umieszczane w serwisie przez jego Twórcę. To on decyduje w jakich formatach, na jakich podłożach i z jakimi opcjami opraw ma być ono umieszczone w naszym serwisie, stąd jedno zdjęcie może być dostępne np. tylko w oprawie czarnej drewnianej, a drugie jedynie w aluminiowej, jedne mogą być dostępne bez oprawy, a inne nie, itd.

1.3. Wysyłka, sposoby odbioru:

1.3.1. W jaki sposób mogę odebrać moje zamówienie?

Są dwa sposoby odbioru zamówienia, jednym jest kurier, który dostarczy Twoje zamówienie na wskazany adres. Drugi sposób to odbiór osobisty w naszym punkcie sprzedaży mieszczącym się w Białymstoku przy ul. Legionowej 28 w lokalu nr 008.

1.3.2. W jaki sposób wysyłacie moje zamówienie?

Każde zamówienie na zdjęcie oprawione jest bardzo solidnie zapakowane najpierw w stretch, następnie folię bąbelkową ze szczególnym zabezpieczeniem rogów oprawy. Następnie zabezpieczane jest tekturą falistą, i na koniec opakowywane w karton. Same wydruki pakujemy w sztywne tuby. Taka paczka trafia do kuriera, który dostarcza ją do Ciebie.

1.4. Płatności:

1.4.1. Jak mogę opłacić zamówienie?

Zamówienie możesz opłacić przez portal DotPay.pl lub bezpośrednio na nasze konto przelewem bankowym. Dane do przelewu:
CENTRUM DRUKU FUTURA Artur Radecki
ul. Legionowa 28 lok. 008
15­281 Białystok
Nr. konta bankowego mBank: 25 1140 2017 0000 4502 0696 4847

1.4.2. Czy mogę zapłacić przy odbiorze zamówienia lub za pobraniem?

Niestety nie, nie przystąpimy do realizacji zamówienia, dopóki go nie opłacisz. Wynika to z faktu, że zamówienia wykonywane są indywidualnie zgodnie z wybraną przez Ciebie specyfikacją. Realizując zamówienie rozliczamy się z Twórcą zdjęcia, który udziela nam każdorazowo licencję na druk jego dzieła. Dodatkowo Twoje zamówienie jest robione dokładnie pod Ciebie.

1.4.3. Ile mam czasu na opłacenie zamówienia, zanim zostanie anulowane?

Zakładamy maksymalny okres 5 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia do realizacji płatności, w przypadku braku wpłaty w tym czasie, anulujemy Twoje zamówienie

1.4.4. Z czego wynikają ceny na zdjęcia oferowane w waszym serwisie?

Ceny wynikają z wybranych podłoży druku i oprawy spełniających standardy przyjęte na potrzeby galerii i muzeów (neutralne PH). Wydruki wykonujemy na najnowszej drukarce Epson P9000 std, używając oryginalnych tuszy Epson HDX o poszerzonym zakresie tonalnym. Każdą pracę oprawiamy indywidualnie dopasowując wymiary do Twojego zamówienia. Więcej o użytych materiałach możesz przeczytać w dziale Produkty. Zastosowana technika gwarantuje, że zakupione prace nie stracą na swoim wyglądzie przez wiele lat. Do kosztów druku i oprawy doliczane jest honorarium ustalane przez Twórcę i prowizja serwisu. Dodatkowo Twoje zamówienie jest robione dokładnie pod Ciebie.

1.4.5. Czy mogę otrzymać fakturę do składanego przeze mnie zamówienia?

Oczywiście. Wystarczy że składając zamówienie w zakładce: "Dane zamawiającego" podasz NIP i nazwę firmy.

2. Produkty:

2.1. Podłoża

2.1.1. Jakie są dostępne podłoża do druku?

Dysponujemy papierami fotograficznymi typu RC, czyli powlekanych obustronnie żywicą, papierami fotograficznymi typu baryt, oraz papierami naturalnymi graficznymi. Dodatkowo w naszej ofercie możesz znaleźć płótna błyszczące i matowe werniksowane. Płótna naciągamy na krosno. Ich opis znajdziesz w zakładce Produkty

2.1.2. Czym różnią się poszczególne papiery?

Trzy główne rodzaje papierów: RC, papiery barytowe i papiery graficzne. Papiery RC pokryte są obustronnie żywicą, charakteryzują się różnym połyskiem, od półmatowego, przez perłowy aż po wysoki połysk. Papiery barytowe, są to papiery o średnim połysku na podłożu barytowym, najbardziej przypominają klasyczne odbitki fotograficzne z czasów fotografii analogowej. Papiery graficzne są w pełni naturalne, całkowicie matowe, dające bardzo ciekawe efekty przy fotografii architektury, jak i przyrody. Pełną charakterystykę podłoży druku i elementów oprawy znajdziesz w naszym poradniku.

2.1.3. Jakich producentów podłoża są dostępne?

Stosujemy podłoża firm: EPSON, Hahnemühle, Tecco, Fomei oraz Solution. W naszym poradniku możesz przeczytać pełną charakterystykę wszystkich dostępnych podłoży, jakie oferujemy.

2.1.4. Co to jest Canvas?

Canvas to z języka angielskiego, płótno na krośnie. W naszym poradniku możesz przeczytać o płótnach, jakimi dysponujemy

2.1.5. Czemu służy werniksowanie płótna?

Werniksowanie podwyższa odporność nadruku na płótnie przed uszkodzeniem, szczególnie przed kurzem, odciskami palców itp. Werniks nie wpływa na kolorystykę obrazu na płótnie

2.1.6. Jaka jest różnica pomiędzy werniksem w sprayu, a werniksem wpłynie?

Werniks w sprayu stanowi delikatne zabezpieczenie, nie wpływające na wygląd matowej powierzchni płótna oraz kolorystykę wydruku. Werniks w płynie zdecydowanie bardziej zabezpiecza powierzchnię płótna przed uszkodzeniami mechanicznymi, przy czym zawerniksowany wydruk staje się bardziej satynowy

2.1.7. Jaki sprzęt stosujecie do drukowania zdjęć?

Najwyższą jakość druku zapewnia najnowsza profesjonalna drukarka fotograficzna Epson SureColor SC­P9000 STD. Zawiera ona zestaw 10 tuszy pigmentowych UltraChrome HDX z jasno­czarnym tuszem i umożliwia odwzorowanie 98% palety kolorów Pantone®, zapewniając doskonałą jakość i dokładność wydruków z jasnymi, żywymi kolorami. Zaawansowany tryb czarno­biały (ABW) pozwala tworzyć oszałamiające wydruki z głęboką, intensywną czernią o płynnych przejściach tonalnych oraz światłach i cieniach bogatych w szczegóły

2.1.8. Co stanowi o archiwalnej jakości druku?

Dedykowane papiery bez­kwasowe, rozdzielczość druku 2880 DPI i szacunkowa trwałość kolorów około 60 lat, świadczą o archiwalnym standardzie druku, który oferujemy. Oferowane przez nas papiery i oprawy spełniają standardy archiwalne.

2.2. Ramy i elementy składowe opraw:

2.2.1. Jak oprawiane są wydruki?

Wydruki są oprawiane w ramy aluminiowe firmy Nielsen lub drewniane, zależnie od Twojego wyboru. W skład każdego oprawionego wydruku wchodzą: plecki Corri­Cor® (bez­kwasowa tektura o podwójnej fali), narożniki mocujące (utrzymują wydruk pomiędzy pleckami a passe­partout), passe­partout bezkwasowe, plexi antyrefleksyjne oraz rama. Każdy z tych elementów jest szczegółowo opisany na stronie Produkty.

2.2.2. Co to jest Passe­partout?

Passe­partout to ramka kartonowa, z wycięciem na zdjęcie, które stosuje się w celu optycznego i fizycznego oddzielenia obrazu od ramy i ściany. Pozwala to skupić się na oglądaniu zdjęcia. Passe­partout ma też na celu odsunięcie zdjęcia od szkła lub plexi, co zabezpiecza zdjęcie w przypadku dostania się wilgoci pod plexi lub szkło. Ścięta (najczęściej pod kątem 45 stopni) wewnętrzna krawędź passe­partout dodatkowo prowadzi wzrok w kierunku obrazu. Ułatwia też oglądanie obrazu do samego brzegu niezależnie od kąta patrzenia na zdjęcie. Grubość passe­partout stosowanego w naszym serwisie to 1,4 mm. Każde z proponowanych przez nas passe­partout jest szczegółowo opisane na stronie Produkty.

2.2.3. Jak dobrać kolor Passe­Partout?

Kolor passe­partout wpływa na fotografię, którą oprawiamy, np białe passe­partout (Nielsen Porcelaine) wizualnie powiększy fotografię, ale gdy zostanie użyte w zbyt dużej skali, wpłynie negatywnie na obraz, zmniejszając jego siłę wyrazu. Kolor typu ecru (Nielsen Ivory) nada obrazowi cieplejszy wygląd, szczególnie w połączeniu z ramką o kolorze wenge. Kolor szary (Nielsen Candlewick) oddziałuje najbardziej neutralnie.

2.2.4. Jak dobrać wielkość passe­partout ?

Zalecany rozmiar passe­partout waha się od 20 do 40% krótszego boku zdjęcia. Przy mniejszych formatach lepiej wygląda większe passe­partout, przy większych formatach ­ mniejsze. Najczęściej stosowanym zabiegiem wpływającym korzystnie na na odbiór obrazu jest minimalne zwiększenie dolnego rozmiaru. Niesymetryczne ustalenie rozmiarów, swoją powierzchnią kieruje wzrok do elementów obrazu, na których zależy Twórcy. Nasz serwis umożliwia dowolne ustalenie wielkości każdego z boków passe­partout.

2.2.5. Czy Passe­Partout wpływa na trwałość obrazu?

Tak, nasze passe­partout jest wykonane z bez­kwasowego kartonu tzn. że, nie wydziela żadnych substancji i nie zmienia środowiska wokół obrazu, co mogło by spowodować szybszą degradację obrazu objawiającą się żółknięciem oraz blaknięciem zdjęcia. Dodatkowo posiada rezerwę alkaliczną, która to “pochłania” niewielkie zakwaszenie środowiska wokół obrazu chroniąc go w ten sposób.

2.2.6. Czemu tak ważne jest, aby wydruki były przechowywane w bez­kwasowym środowisku?

Zmiany środowiska wokół obrazu, nawet lekkie zakwaszenie może spowodować jego bardzo szybkie zniszczenie. Bez­kwasowe środowisko powoduje, że zdjęcia będą trwałe bardzo długo, nawet do 100 lat. Środowisko bez­kwasowe nie wydziela żadnych substancji i nie zmienia warunków wokół obrazu, co mogło by spowodować szybszą degradację obrazu objawiającą się żółknięciem oraz blaknięciem zdjęcia. Dodatkowo stosowane przez nasz serwis passe­partout posiada rezerwę alkaliczną, która to “pochłania” niewielkie zakwaszenie środowiska wokół obrazu chroniąc go w ten sposób.

2.2.7. Czym się charakteryzuje plexi antyrefleksyjne?

Plexi antyrefleksyjne jest to przezroczyste plexi zmatowione ze strony skierowanej do widza, dzięki temu niweluje wszelkie refleksy i odbicia psujące odbiór zdjęcia. Dzięki plexi antyrefleksyjnemu możemy oglądać obraz pod różnymi kątami, nie martwiąc się o niepotrzebne odbicia.

2.2.8. Jakie systemy wieszania ram stosujecie?

Stosujemy dwa systemy mocowania ram. Jednym jest klasyczna zawieszka zamontowana w ramie. Dotyczy ona tylko ram aluminiowych i nie jest przytwierdzona na stałe, co pozwala na manipulowanie nią, a co za tym idzie pozwala na idealne wypoziomowanie obrazu. Drugi system jest linkowy. Polega na tym, że w ramie miedzy dwoma bokami jest mocowana stalowa linka, mająca trochę luzu, dzięki któremu obraz idealnie przylega do powierzchni na której wisi, oraz zapewnia łatwość wypoziomowania obrazu. Ten system stosujemy w ramach drewnianych. Zdjęcie i opis tych dwóch systemów znajdziesz na stronie Produkty.

2.3. Formaty druku:

2.3.1. Jakie formaty zdjęć są dostępne w serwisie?

Dla uproszczenia procesu zamówień udostępniliśmy 3 formaty druku dla każdej z popularnych proporcji boków zdjęcia:
Proporcja 1 : 1
40 x 40 cm, 60 x 60 cm, 80 x 80 cm
Proporcja 2 : 3
30 x 45 cm ,40 x 60 cm, 60 x 90 cm
Proporcja 3 : 4
30 x 40 cm, 45 x 60 cm, 60 x 80 cm
Proporcja 5 : 7
30 x 42 cm, 43 x 60 cm, 60 x 84 cm
Dostępne są również dowolne formaty wydruków od 30 x 40 do 80 x 90 cm dla niestandardowych formatów.
Po dodaniu passe­partout maksymalny format wydruku w oprawie może wynieść około 120x90 cm

2.3.2. Jaki jest maksymalny rozmiar oprawy, jaki oferujecie?

Maksymalny rozmiar oprawy wynika z wielkości arkuszy passe­partout, jakie stosujemy, czyli około 91x121 cm. Całkowity rozmiar wydruku, wraz z szerokością ramki podawany jest zawsze w podsumowaniu zamówienia

3. Reklamacje:

3.1. Zamówienia:

3.1.1. W jakich sytuacjach mogę zwrócić zamówienie?

Zamówienie możesz reklamować w momencie, w którym z naszej strony, lub kuriera, wystąpiło uszkodzenie produktu, lub produkt jest wadliwy/niekompletny. Reklamacje możesz składać za pośrednictwem adresu e­mail info@WydrukujFotografie.pl. Wszelkie informacje prawne dotyczące reklamacji znajdziesz w regulaminie.

3.1.2. Co może podlegać reklamacji?

Reklamacji może podlegać uszkodzony, wadliwy, lub niekompletny produkt, ale tylko i i wyłącznie jeśli ta wada wynika z naszej winy lub/i kuriera. Reklamacje z tytułu uszkodzeń w transporcie rozpatrywane są tylko w wypadku rozpakowania przesyłki przy odbiorze w obecności kuriera. Wszelkie informacje prawne dotyczące reklamacji znajdziesz w regulaminie.

3.1.3. W jaki sposób są rozpatrywane reklamacje klientów?

Wszystkie reklamacje są rozpatrywane indywidualnie. Staramy się, aby nasi klienci byli jak najbardziej zadowoleni z naszej obsługi jak i naszych produktów. Wszystkie dane kontaktowe znajdziesz w zakładce: kontakt.

3.1.4. Co mam zrobić, kiedy moje zamówienie zostało uszkodzone w czasie transportu?

Jeżeli zgodnie z naszym zaleceniem rozpakowałeś przesyłkę przy kurierze, należy sporządzić protokół i postępować zgodnie z jego zaleceniami. Poinformuj nas o tym drogą mailową na adres info@WydrukujFotografie.pl. My zajmiemy się resztą spraw związanych z reklamacją, i jak najszybciej skontaktujemy się z Tobą z informacją o dalszym procesie postępowania.

4. Twórcy

4.1. Dodawanie/dystrybucja zdjęć

4.1.1. Jakie zdjęcia są akceptowane przez serwis?

Zdjęcia akceptowane przez serwis powinny wyróżniać się wartością estetyczną, techniczną i mieć w sobie to coś, co sprawi, że chciałoby się je mieć w swoim domu. Więcej o tym pisze Tomasz Tomaszewski w zakładce: Porady Mistrza.

4.1.2. Czy mogę umieścić zdjęcia o niestandardowych proporcjach boków?

Tak, w przypadku takich zdjęć, system sam będzie dobierał długości boków do zadanych przez Klienta serwisu. Dostępne są dowolne formaty wydruków od 30 x 40 do 80 x 90 cm dla niestandardowych formatów. W naszym poradniku znajdziesz dokładne informacje o formatach, jakie nasz system akceptuje, a także cały proces dodawania zdjęć.

4.1.3. Czy mogę umieścić zdjęcie z opcją tylko wydruku w ramie/ wydruku na płótnie/ samego wydruku? Czy mogę wybrać tylko niektóre rodzaje podłoży druku/ ram/ passe­partout oferowanych do mojego zdjęcia?

Tak, to Ty decydujesz, w jakich wariantach będą sprzedawane Twoje fotografie. Robisz to wybierając odpowiednie opcje na etapie dodawania zdjęcia do serwisu. Wszystkie warianty zostały opisane w naszym poradniku.

4.1.4. Czy mogę wgrywać obrazy za pomocą FTP?

Nie oferujemy takiej opcji, Nasz serwis jest tak zaprojektowany, aby jak najbardziej uprościć proces dodawania i opisu zdjęć, oraz zapewnić największą ochronę wysyłanych przez ciebie plików, dzięki temu nikt poza serwisem nie ma dostępu do plików w pełnej rozdzielczości. Cały proces dodawania zdjęć znajdziesz w naszym poradniku.

4.1.5. Dlaczego moje zdjęcia zostały odrzucone?

Jeśli twoje zdjęcia zostały odrzucone, oznacza to że nie wpasowują się w profil, serwisu lub nie spełniają wymogów jakościowych.

4.1.6. Czy, i kiedy mogę zrezygnować z publikacji zdjęcia w serwisie?

Możesz zrezygnować z publikacji w każdej chwili, ale pamiętaj o tym, że jeśli twoje zdjęcie zostało sprzedane i jest już w produkcji, nie zostanie ono cofnięte.

4.1.7. Czy mogę sprzedawać zdjęcia w waszym serwisie jeśli są one już sprzedawane przez inne galerie lub strony internetowe?

Tak, to żaden problem. Będziemy bardzo szczęśliwi mogąc sprzedawać popularne i znane zdjęcia.

4.2. Sposoby rozliczeń fotografów:

4.2.1. Ile mogę zarobić na swoich zdjęciach?

To ty ustalasz wysokość swojego honorarium do każdego zdjęcia, więc zarobisz tyle, ile uważasz za słuszne i możliwe. Pamiętaj jednak, że wysokość Twojego honorarium wpływa bezpośrednio na cenę Twoich zdjęć, zbyt duża może odstraszyć Klienta. O honorarium możesz przeczytać więcej w naszym poradniku i regulaminie w rozdziale IV.

4.2.2. Czy ustalone przeze mnie honorarium może się zmienić w wyniku akcji promocyjnych?

Nie, wysokość honorarium, które ustaliłeś jest gwarantowana niezależnie od prowadzonych przez nas działań promocyjnych i udzielanych zniżek. Finansujemy to w ramach prowizji serwisu, którą doliczamy do Twojego honorarium.

4.2.3. Kiedy otrzymam honorarium za sprzedane zdjęcia?

Twoje honorarium za sprzedane zdjęcia będziemy przesyłać raz na miesiąc na konto, które wskazałeś w panelu Twórcy. Informację o sprzedanych w danym miesiącu zdjęciach znajdziesz w zakładce: Twoja Sprzedaż w Panelu Twórcy

4.2.4. W jaki sposób jestem rozliczany z serwisem kiedy prowadzę/nie prowadzę działalności gospodarczej?

W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, na koniec każdego miesiąca wystawiamy Ci w Twoim imieniu fakturę VAT, zgodnie z danymi podanymi w Twoim panelu w zakładce: Twoje konto. Wartość faktury netto opiewa na sumę kwot honorarium za sprzedane wydruki Twoich fotografii. W przypadku nie prowadzenia działalności gospodarczej, na koniec miesiąca wystawiamy Ci w Twoim imieniu rachunek zgodnie z danymi podanymi w Twoim panelu w zakładce: Twoje konto. Kwota rachunku obejmuje sumę kwot honorarium za sprzedane wydruki Twoich fotografii. Po odliczeniu kosztów uzyskania, potrącamy zaliczkę na podatek dochodowy, którą odprowadzamy do wskazanego przez Ciebie Urzędu Skarbowego. Po zakończeniu roku otrzymujesz od nas rozliczenie roczne w formie formularza zgodnego z aktualnym stanem prawnopodatkowym. Sposoby rozliczania z serwisem opisane są w naszym poradniku i regulaminie w rozdziale IV. W razie dodatkowych pytań, prosimy o kontakt.

4.2.5. Skąd wynika wysokość marży serwisu, i dlaczego jest naliczana?

Marża serwisu wynika z kosztów, jakie ponosimy aby utrzymać serwis, wypromować go, ale także przeprowadzać okresowe promocje, upusty czy akcje marketingowe.

4.2.6. Jak mogę się dowiedzieć, jakie i ile moich zdjęć zostało sprzedanych?

Wszystkie informacje na temat transakcji dotyczących Twoich zdjęć znajdziesz po zalogowaniu w zakładce: Twoja sprzedaż. Znajdują się tam informacje na temat ilości sprzedanych zdjęć oraz których zdjęć dotyczyły transakcje.

4.3. Przygotowanie i ochrona plików

4.3.1. Jak trzeba przygotować plik do publikacji w serwisie?

Akceptujemy pliki tiff pdf, JPEG w wysokiej rozdzielczości, naturalnej dla aparatu (nie powiększane). Zalecamy pracę z oryginałem na plikach bezstratnych (takich jak TIFF, RAW lub PSD), a następnie zapisanie pliku w najwyższej jakości JPEG w przestrzeni barw sRGB lub Adobe RGB (jeżeli pracujecie na monitorze, który wyświetla taką przestrzeń barw). Pozwoli to zachować edycję plików w najwyższej jakości, ale pozwala też na szybsze przesyłanie do serwisu. Nie edytujemy plików, które przesłałeś, więc nie nastąpi dalsza degradacja pliku JPEG. Optymalna rozdzielczość przesyłanych plików to 180 lub 360 DPI dla formatu, który chcecie wydrukować. Jeżeli nie posiadacie fachowej wiedzy, zalecamy NIE powiększać ręcznie wymiarów pikseli swoich plików np. w Photoshopie. To oszuka nasz system, gdy importuje plik, ale spowoduje druk niskiej jakości. Nasza drukarka fotograficzna Epson SureColor SC­P9000 STD Spectro drukuje w przestrzeni Adobe RGB. Jeśli plik jest już zapisany w przestrzeni sRGB, lub CMYK to proszę go nie konwertować, nie polepszy to jakości, gdyż nie będziesz mógł prawidłowo wyświetlić kolorów na monitorze. Obrazy czarno­białe, zapisuj i przesyłaj w skali szarości. Jeśli pracujesz w konkretnym profilu kolorystycznym, proszę załącz go w pliku. Najbardziej popularne profile to sRGB i AdobeRGB (1998). Więcej informacji możesz uzyskać w naszym poradniku.

4.3.2. Jak są zabezpieczone zdjęcia w serwisie?

Zdjęcia, które przesyłasz natychmiastowo są kodowane na serwerze, pliki które wyświetlają się w serwisie są pomniejszone do rozdzielczości 900x900 pikseli i opatrzone odpowiednio znakiem wodnym, co nawet w przypadku ściągnięcia zdjęcia bezpośrednio z serwisu dyskwalifikuje ten plik w jakiejkolwiek dystrybucji. Oryginalne pliki są używane w momencie, w którym zostały zakupione, w celach przygotowania ich do druku.

4.4. Twórcy:

4.4.1. Co się dzieje kiedy klient żąda zwrotu pieniędzy za moje zdjęcie w momencie kiedy zostało już mi wypłacone honorarium?

Jeżeli żądanie Klienta jest uzasadnione względami prawnymi i jesteśmy zobligowani do zwrotu kwoty zakupu Klientowi, wtedy wystawiamy w imieniu Twórcy fakturę korygującą i potrącamy należne do zwrotu Klientowi honorarium z bieżących zobowiązań wobec Twórcy.

4.4.2. Rezygnuję z publikacji fotografii, co się dzieje z plikiem źródłowym na waszym serwerze?

Jeżeli wycofujesz plik z publikacji w serwisie, a nie jest on w trakcie realizacji zamówienia ­ kasujemy go z naszego serwera. Jeżeli w chwili wycofania pliku, zamówienie na jego wydruk jest realizowane, usuniemy go po zrealizowaniu zamówienia.

4.4.3. Co mam zrobić jeśli mam zastrzeżenia natury prawnej dotyczące zdjęcia umieszczonego w waszym serwisie?

Jeżeli masz jakiekolwiek zastrzeżenia prawne odnośnie fotografii umieszczonych w serwisie WydrukujFotografie.pl ­ powiadom nas o tym niezwłocznie telefonicznie lub mailowo. Wszystkie dane znajdziesz w zakładce: Kontakt.

5. O firmie:

5.1.1. Gdzie mieści się siedziba firmy?

Firma mieści się w Białymstoku. Szczegóły kontaktowe dostępne są w zakładce Kontakt.

5.1.2. Jakie jest doświadczenie firmy?

Właścicielem serwisu WydrukujFotografie.pl jest Centrum Druku Futura Artur Radecki. Firma od 2003 roku, najpierw jako laboratorium Kodak Express, a od 2010 roku po rozszerzeniu działalności o fotograficzny druk wielkoformatowy i cyfrowy ­ jako Centrum Druku, zajmuje się drukiem i oprawą wydruków. W naszej ofercie mamy także usztywnianie wydruków na różnych podłożach (np. dibond, pianka, plexi) i laminowanie wydruków. Drukujemy też fotoksiążki, fotokalendarze i materiały reklamowe. W miarę zainteresowania będziemy poszerzać asortyment produktów fotograficznych dostępnych w serwisie. Całość naszej oferty dostępna jest na stronie www.futura.pl.

Proprocje( Odwróć ):
4 : 3 3 : 2 ISO B 1 : 1
Anuluj Zapisz
Dostępne formaty dla wybranych proporcji: 40x30cm, 60x45cm, 80x60cm

Wprowadź kupon rabatowy

Dla kuponów ograniczonych czasowo lub ilościowo wiążąca jest data złożenia zamówienia.

 

Sprawdź swój monitor

Jeśli Twój monitor nie jest skalibrowany, ustaw jasność i kontrast tak, aby:

- 10 jasnych pól odróżniało się od siebie
- 10 ciemnych pól odróżniało się od siebie
- szary pasek wyglądał neutralnie

kalibracja monitora

 

Uzupełnij dane

Nie wszystkie dodane przez Ciebie zdjęcia są gotowe do umieszczenia w sklepie.

Zapoznaj się z tabelą poniżej aby dowiedzieć się co należy poprawić aby Twoje zdjęcia mogły znaleźć się w sklepie.

Symbol Co należy zrobić?

Zdjęcie nie jest opisane

Dodaj tytuł, opis oraz maksymalnie dwie kategorie.

Zdjęcie nie pasuje do żadnego z formatów

Wykadruj zdjęcie używając naszego narzędzia. Zdjęcie powinno być dopasowane do jednego z formatów dostepnych w naszym sklepie.

Brakuje ceny

Nie ustaliłeś swojej marży za plik.

Zdjęcie gotowe do umieszczenia w sklepie

Wszystkie dane zdjęcia zostały poprawnie wypełnione. Możesz teraz umieścić zdjęcie w sklepie.

Na pewno?

Ustalając edycję limitowaną zdjęć mam świadomość, że nie będę mógł zmienić tej ilości po wystawieniu zdjęcia na sprzedaż oraz nie będę mógł oferować zdjęcia poza serwisem WydrukujFotografie.pl

(Regulamin dla Twórców §2 p.5)

Zobacz ten obraz na ścianie dzięki aplikacji PicSell AR

Jeśli posiadasz smartfon z systemem Android wspierający technologię AR lub iPhone 6S lub nowszy, ściągnij naszą aplikację, żeby zobaczyć jak ten obraz wygląda na Twojej ścianie. Kliknij poniżej aby pobrać aplikację:

Jeśli używasz obecnie smartfon, na którym jest już zainstalowana aplikacja PicSell AR:

Zobacz ten obraz w aplikacji PicSell AR

Jeśli napotkasz problemy z wyświetlaniem obrazu w AR, spróbuj wydrukować i zaczepić w miejscu, gdzie chcesz wyświetlić obraz poniższy czarno-biały marker A4 (pobierz marker)

Błąd

Sprawdź swój monitor

Jeśli Twój monitor nie jest skalibrowany, ustaw jasność i kontrast tak, aby:

- 10 jasnych pól odróżniało się od siebie
- 10 ciemnych pól odróżniało się od siebie
- szary pasek wyglądał neutralnie

kalibracja monitora

Wersja demonstracyjna

Opcja niedostępna w wersji demo

Mam już konto